Naar summacollege.nl?

deze website is gericht op werknemers en werkgevers.
Ben je scholier of student (vo/mbo/hbo), ga dan naar summacollege.nl

Summa & Bedrijf - Techsupport-medewerker

IT Techsupport-medewerker

De opleiding in het kort
  • Mbo-deelopleiding
  • niveau 4
  • Start: 18 maart 2024
  • Duur: 6 weken
  • Deelnemers: minimaal 10
Locatie
  • Summa ICT
    Sterrenlaan 10, Eindhoven
Lees meer op typisch-it.nl Download als PDF

IT Techsupport-medewerker

Droom je van een carrière in de IT? Heb je geen ervaring of kennis in de IT, maar ben je een enthousiaste doorzetter die graag met computers werkt? De IT-sector biedt volop kansen en jij hoeft alleen maar de eerste stap te zetten.

Ook als je geen werkervaring hebt in de IT, kun je instappen in de wereld van IT als Techsupport-medewerker. Als Techsupport-medewerker bied je eerste hulp bij computerproblemen en zorg je ervoor dat klanten of collega’s goed worden geholpen met hun IT-vragen. Je werkt bij een telefonische servicedesk of op locatie bij de gebruiker. Jij bent het eerst aanspreekpunt bij een probleem en brengt deze dan ook goed in kaart. Jij gaat aan de slag met het vinden van een oplossing en legt de oplossing uit aan jouw klant.

Met deze korte, intensieve opleiding krijg je de kans om je kosteloos om te scholen. Techsupport-medewerker is een aantrekkelijke instapfunctie als je nog geen IT-kwalificaties hebt. Het is dé manier om te beginnen in de IT en biedt mooie doorgroeimogelijkheden. Je wordt ondersteund bij het vinden van een leuke werkplek waar je in de praktijk verder leert. En bij veel bedrijven zijn er volop kansen om door te groeien in andere IT functies.

Meer weten?

Op de website typisch-it.nl vind je meer informatie en kun je je aanmelden voor een informatiesessie.

Dit ga je leren

In zes weken krijg je theorielessen, maar zijn er ook workshops waarin je praktisch bezig gaat en maak je proefexamens. In de lessen wordt onder meer aandacht besteed aan:

Basiskennis IT

  • IT en computerhardware
  • Besturingssystemen
  • Netwerken en beveiliging

ITIL

  • Servicemanagementconcepten en -beginselen
  • Servicewaardeketen en -systemen
  • Servicebeheerpraktijken en -processen
  • Topdesk
  • Continu verbeteren van services
  • IT-Beveiligingsbeheer en informatiebeveiliging
  • Leveranciers- en relatiebeheer

MS-900

  • Inleiding Microsoft 365
  • Cloudservices en identiteitsbeheer
  • Beheer van apparaten en applicaties
  • Compliance en beveiliging in Microsoft 365
  • Ondersteuning voor SharePoint en OneDrive
  • Ondersteuning en probleemoplossing voor Outlook en Exchange
  • Azure Active Directory en Intune
Summa & Bedrijf - Techsupport-medewerker

Goed om te weten

Kosten:

Afhankelijk van jouw situatie wordt de opleiding (deels) door het bedrijf of via een subsidie betaald. Ook is er een optie voor een kosteloze lening ter overbrugging van werk naar werk. Er wordt samen met jou bekeken wat er mogelijk is. Er zijn namelijk verschillende regelingen en subsidiemogelijkheden beschikbaar waarmee (een deel) van jouw opleiding betaald kan worden.

De opleiding is geschikt voor jou als je:

IT-talent hebt of geïnteresseerd bent in IT. Heb jij een gezonde dosis motivatie en ben jij nieuwsgierig en leergierig? Dan is een overstap naar IT Techsupport-medewerker waarschijnlijk makkelijker dan je denkt.

Je hebt:

mbo-4 werk- en denkniveau of hoger, diploma niet vereist. We toetsen wel op je denkniveau en je taalniveau.

Duur:

Je volgt de opleiding 6 weken lang fulltime. Hiervan krijg je drie dagdelen instructie of workshops en daarnaast ben je veel bezig met zelfstudie in peergroups op locatie.

Na afloop ontvang je :

Na afronding van de opleiding behaal je drie erkende certificaten:

  • MS-900 Microsoft 365 Fundamentals
  • ITIL4 Foundation
  • Mbo-niveau 4 certificaat voor het ondersteunen van IT-gebruikers.

Deel deze pagina:

x

Meld je aan voor de Summa & Bedrijf nieuwsbrief

Aanmelden